Produsele "Made in Romania" merg tot mai mult la export. Cine sunt strainii innebuniti dupa pufuleti, eugenii sau vinurile romanesti
Pufuletii, biscutii, eugeniile, branza de burduf sau vinurile romanesti i-au cucerit pe straini, care le consuma cu placere. Asa ca tara noastra exporta produse alimentare in America, Germania, Marea Britanie sau Italia, dupa ce in ultimii 20 de ani, trei sferturi din mancarea noastra venea din import. Reteta succesului o constituie calitatea, dar si ambalajul.
Secole intregi au trecut de cand porumbul a ajuns in tara noastra din America. Astazi il trimitem inapoi sub forma de pufuleti. In mod paradoxal, un produs aparut in comunism face furori in patria capitalismului. Pufuletii de la noi ajung pe rafturile magazinelor din Statele Unite, dar si in Suedia si Olanda.
Aparut in perioada comunista, biscuitele senvis, este la mare cautare in Germania, dar ia calea exportului si spre alte patru tari europene.
In tara care a inventat branza mozzarella, Italia, trimitem branza de burduf din Apuseni. Sortimentul intra mai nou si in Marea Britanie sau Austria.
In cosul de vanzari internationale mai gasim si vinurile, care pleaca din cramele noastre pe mesele spaniolilor.
Culmea este ca producatorul branzei de burduf despre care vorbim nu are nici clop si nici suba, este inginer IT si a descoperit in cativa ani reteta succesului.
"In primul rand, calitatea produsului. Pana nu am creionat brandul, nu am vandut nimic. Am facut apoi ambalajul si asta a fost decisiv", dezvaluie Marius Bicu, producator de branzeturi.
Exporturile de alimente romanesti au trecut in primele opt luni de un miliard de euro. Iar din ce in ce mai multe produse iau calea strainatatii prin lanturile internationale de magazine. "Furnizorul lucreaza cu noi si trimite produsele intr-un centru de distributie, de acolo pleaca in cinci tari europene, unde noi avem magazine. Are astfel asigurat exportul, dar singura conditie este sa pastreze calitatea invariabila", spune Georgiana Tugearu, reprezentant lant international de magazine.
Produsele fabricate in Romania prind tot mai mult pe pietele din afara. Au ajuns acolo aduse de comunitatile de romani si au invins concurenta prin calitate. Dupa ce le-au gustat, strainii s-au intors sa mai cumpere.