Cu toate acestea, in retelele comerciale din Romania pretul oualor a ramas neschimbat sau chiar s-a majorat.

"Financiar, industria nu sta prea bine, pentru ca preturile la oua sunt foarte mici, de 0,18 lei - 0,20 lei pe bucata, fara TVA, la poarta fermei. Fata de decembrie 2014, preturile sunt cu vreo 40% mai mici, iar fata de aceeasi perioada a anului trecut sunt reduse cu 10%. Fermierii au scazut preturile destul de mult, dar pe piata sunt scumpe in continuare. Cei care sufera in aceasta perioada sunt fermierii si consumatorii. Primii, pentru ca dau la preturi prea joase, iar consumatorii cumpara prea scump. Ar trebui sa existe intelegere si din partea retelei comerciale", a declarat presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR), Ilie Van, citat de Agerpres.

Pretul mediu cu care se vinde un ou in magazine este de 0,5 lei.

Acesta a precizat ca, in perioada premergatoare Sarbatorilor Pascale, romanii cumpara in jur de 180 de milioane de oua, fata de o luna obisnuita cand oferta pe piata este de 100 - 110 milioane de oua in lunile de primavara si vara si de 120 - 130 de milioane de oua in timpul iernii. Conform estimarilor din piata, in gospodariile taranesti se produc in lunile de vara si de primavara de patru ori mai multe oua decat in sistem industrial, respectiv in jur de 400 - 450 de milioane de oua lunar.

In ceea ce priveste carnea de pasare, seful UCPR a subliniat ca exista oferta suficienta, la preturi mai mici cu 5% fata de finele anului trecut.

"Pe carnea de pasare avem o oferta si o productie buna, care se mentine la putin peste 30.000 de tone lunar, insa pretul a scazut cu 5% fata de decembrie, la poarta fermei, si ajuns pentru puiul grill la 6,44 lei/kg, fata de 6,68 lei/kg la finele anului trecut", a adaugat Van.

Cei 220 de producatori de oua din UCPR realizeaza 85% - 90% din productia autohtona de oua obtinuta in sistem industrial, iar productia anuala de oua se ridica la circa 1,36 de miliarde de bucati.