Fabrica de elicoptere de la Ghimbav s-ar putea închide. România, prinsă între Franţa şi SUA
În cadrul vizitei sunt incluse şi o întrevedere cu consilierul diplomatic al preşedintelui Emmanuel Macron, Philippe Étienne, fost ambasador al Republicii Franceze în România, şi vizite la companiile franceze MBDA şi Airbus Helicopter.
Această vizită ar putea clarifica intenţiile României în ceea ce priveşte achiziţia de elicoptere militare, în contextul în care poartă discuţii cu Bell, potrivit publicaţiei franceze citată de News.ro.
Astfel, după Polonia, Airbus Helicopters are probleme şi în România, în contextul în care Bucureştiul a tot amânat o decizie privind achiziţia de elicoptere Airbus H215M, dar duce negocieri intense cu Bell pentru a cumpăra elicoptere de atac AH-1Z Viper şi de transport tactic UH-1Y Venom, potrivit La Tribune.
În aceste condiţii, Airbus este pregătită să închidă linia de la Ghimbav, dacă România nu cumpără cel puţin 16 elicoptere H215M necesare demarării liniei de asamblare, şi s-o mute în altă ţară, a avertizat publicaţia.
Airbus Helicopters a inaugurat în septembrie 2016 fabrica de la Braşov, în prezenţa preşedintelui de atunci, Francois Hollande. Reprezentanţii companiei au spus că primele elicoptere ar putea fi produse la Ghimbav în 2018, cu condiţia obţinerii rapide a unei comenzi importante.
Graţie comenzilor primite de pe pieţele internaţionale, Airbus are deja planuri pe doi ani pentru linia de asamblare de la Ghimbav. Cu ajutorul modelului H215M, Airbus Helicopters vrea să concureze mai bine cu elicopterele ruseşti Mil - Mi-8 şi Mi-17 - ale căror flote sunt îmbătrânite şi trebuie reînnoite.
Pieţele vizate sunt cele din Europa de Est (aproximativ 600 de aparate), America Latină (400) şi Asia (aproximativ 100 de unităţi). Piata este evaluată la 2,7 miliarde de euro pe an de către Airbus Helicopters.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS