• 1 EUR Euro RON
  • 1 USD USD RON
  • 1 GBP GBP RON
  • 1 CHF CHF RON
Studiu: Un sfert dintre romani nu stiu ca exista servicii publice online

Studiu: Un sfert dintre romani nu stiu ca exista servicii publice online

Un sfert dintre romani nu stiu ca pot folosi servicii publice online, aproape jumatate apreciaza ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente si doar 11% sunt preocupati de securitatea datelor personale, potrivit unui studiu realizat pentru Comisia Europeana de Capgemini.

Cu toate acestea, numai 59% din respondentii din Romania spun ca prefera contactul direct, sub media de 62% la nivel european a celor care si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa. La nivel european, doar 34% dintre cei intervievati spun ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente tiparite. Doar 11% din romani s-au declarat ingrijorati de securitatea datelor personale.
 
O cincime dintre romani spun ca nu gasesc informatii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile in sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultatilor intampinate, iar un procent similar au renuntat la serviciile online din cauza deficientelor tehnice.
 
In completare, circa 6% dintre romani nu se asteapta sa faca economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc ca nu au cunostintele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii.
 
Studiul arata ca la nivel european 80% din utilizatorii de servicii eGovernment apreciaza rapiditatea si 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii.
 
Respondenti din 32 de tari au indicat ca principalele bariere in utilizarea serviciilor e-Guvernare sunt dificultatea utilizarii (24%) si lipsa promovarii (21%).
 
Multi europeni inca nu sunt dispusi sa foloseasca serviciile de e-Guvernare si si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa (62%), sau considerau ca interactiunea directa este obligatorie (34%), sau au considerat alte canale mai eficace (19%). Studiul a analizat parerea europenilor referitoare la 19 servicii publice.
 
Desi 46% din europeni folosesc servicii e-Governance, o parte insemnata dintre ei, 28% sunt pe cale de a renunta sa utilizeze aceste servicii din cauza calitatii nesatisfacatoare. Cele mai utilizate servicii eGovernance sunt: declaratiile de venit (73%), schimbarea domiciliului (57%) si inscrierea pentru studii superioare (56%). Totodata, cele mai slab utilizate servicii sunt raportarea criminalitatii (41%), angajarea (41%) si aplicarea pentru pensie de invaliditate (42%). In ceea ce priveste gradul de satisfactie al serviciilor e-Guvernare, 47% din utilizatori au fost complet multumiti, 46% au fost partial multumiti si 5% au fost complet nemultumiti.

3 iunie 2013 12:29
Modifică setările cookies