Studiu: Un sfert dintre romani nu stiu ca exista servicii publice online |
||
Un sfert dintre romani nu stiu ca pot folosi servicii publice online, aproape jumatate apreciaza ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente si doar 11% sunt preocupati de securitatea datelor personale, potrivit unui studiu realizat pentru Comisia Europeana de Capgemini.
Cu toate acestea, numai 59% din respondentii din Romania spun ca prefera contactul direct, sub media de 62% la nivel european a celor care si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa. La nivel european, doar 34% dintre cei intervievati spun ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente tiparite. Doar 11% din romani s-au declarat ingrijorati de securitatea datelor personale.
O cincime dintre romani spun ca nu gasesc informatii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile in sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultatilor intampinate, iar un procent similar au renuntat la serviciile online din cauza deficientelor tehnice.
In completare, circa 6% dintre romani nu se asteapta sa faca economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc ca nu au cunostintele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii.
Studiul arata ca la nivel european 80% din utilizatorii de servicii eGovernment apreciaza rapiditatea si 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii.
Respondenti din 32 de tari au indicat ca principalele bariere in utilizarea serviciilor e-Guvernare sunt dificultatea utilizarii (24%) si lipsa promovarii (21%).
Multi europeni inca nu sunt dispusi sa foloseasca serviciile de e-Guvernare si si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa (62%), sau considerau ca interactiunea directa este obligatorie (34%), sau au considerat alte canale mai eficace (19%). Studiul a analizat parerea europenilor referitoare la 19 servicii publice.
Desi 46% din europeni folosesc servicii e-Governance, o parte insemnata dintre ei, 28% sunt pe cale de a renunta sa utilizeze aceste servicii din cauza calitatii nesatisfacatoare. Cele mai utilizate servicii eGovernance sunt: declaratiile de venit (73%), schimbarea domiciliului (57%) si inscrierea pentru studii superioare (56%). Totodata, cele mai slab utilizate servicii sunt raportarea criminalitatii (41%), angajarea (41%) si aplicarea pentru pensie de invaliditate (42%). In ceea ce priveste gradul de satisfactie al serviciilor e-Guvernare, 47% din utilizatori au fost complet multumiti, 46% au fost partial multumiti si 5% au fost complet nemultumiti.
3 iunie 2013 12:29 |