![]() |
Serialele si programele TV modifica simtul gustativ |
|
Serialele si programele TV au capacitatea de a modifica simtul gustativ al telespectatorului, potrivit unui studiu realizat de compania britanica Mindlab, informeaza dailymail.co.uk. Astfel, serialul "Downton Abbey" face ca bauturile sa aiba un gust "mai elegant", iar sitcomul "Only Fools and Horses" ofera bauturilor o aroma "distractiva", transmite Mediafax. Alegerea unui anumit program TV poate sa modifice gustul bauturilor servite la masa festiva de Craciun. Un vin din categoria Cabernet Sauvignon trebuie insotit cu vizualizarea episodului special de Craciun al serialului "Downton Abbey", iar Chardonnay trebuie gustat in timp ce telespectorul urmareste episodul de Craciun al serialului "Eastenders". Autorii studiului au invitat 50 de persoane sa acorde note mai multor tipuri de bauturi - vin, bere si coniac - in timp ce urmareau patru episoade speciale de Craciun ale unor seriale TV. Fara ca participantii sa stie, bauturile servite au ramas mereu aceleasi, desi aromele si caracteristicile detectate de participanti s-au schimbat in mod considerabil in functie de tipul programului TV urmarit. In mod traditional, oamenii de stiinta au crezut ca limba, nasul si creierul sunt organele care schimba felul in care oamenii apreciaza aromele bauturilor si preparatelor culinare. Studii mai recente au evidentiat faptul ca imaginile pe care oamenii le vad pot fi si ele un element la fel de important. Insa nu doar programele TV urmarite pot influenta gustul bauturilor. Potrivit unui profesor britanic, camera in care se afla o persoana poate sa aiba un impact major asupra felului in care acea persoana percepe gustul bauturii sale. 20 decembrie 2013 10:29 |