• 1 EUR Euro RON
  • 1 USD USD RON
  • 1 GBP GBP RON
  • 1 CHF CHF RON
Ochii au miros - studiu

Ochii au miros - studiu

Oamenii pot percepe in mod diferit mirosul alimentelor si chiar al unor obiecte, in cazul in care acestea sunt asociate cu unele cuvinte ce au conotatii pozitive sau negative din punct de vedere olfactiv, au descoperit savantii canadieni, printre care se afla si Simona Manescu,originara din Romania.

Potrivit dailymail.co.uk, cercetatoarii au recrutat 50 de participanti care au fost rugati sa miroasa ulei esential de pin, geraniol, chimion si branza parmezan. 

Fiecare lucru mirosit a fost insotit aleatoriu de anumite expresii ce descriau un miros, precum "ace de pin" sau "solvent vechi", proiectate pe monitorul unui computer. 

Participantii la studiu au caracterizat cele patru lucruri mirosite cu conotatii pozitive cand acestea au fost insotite de etichetari pozitive.  Aceleasi mirosuri au fost considerate neplacute si necomestibile cand au fost asociate cu etichetari negative. 

"Este prima oara cand am reusit sa influentam perceptia caracterului comestibil al unui miros, chiar si atunci cand etichetarile pozitive si negative ale mirosurilor indicau cuvinte ce descriau produse nealimentare", a afirmat profesorul Johannes Frasnelli. 

"Acest lucru ne arata ca perceptia pe care o avem despre mirosuri nu este obiectiva, ci este afectata de interpretarea cognitiva ce intervine atunci cand cineva se uita la o eticheta", a adaugat Simona Manescu.


18 februarie 2014 12:36
Modifică setările cookies