Neuromarketingul – modul in care neurostiinta te poate convinge sa cumperi |
||
Creierul uman foloseste doar 2% din energie pentru activitatea constienta, cea mai mare parte a resurselor sale fiind dedicata subconstientului. Din acest motiv, majoritatea cercetarilor de piata nu pot deslusi adevaratele preferinte ale oamenilor, dat find ca reactiile fata de un produs sunt, de multe ori, imposibil de explicat in cuvinte, potrivit www.descopera.ro.
Vasta majoritate a gandurilor si emotiilor umane sunt rezultatul acestei activitati a subconstientului uman, astfel ca actiunile declansate de ele nu pot fi explicate intr-un demers constient.
Specialistii din domeniile marketingului si publicitatii au constientizat limitarile metodelor traditionale de studiere a pietei inca de acum cateva decenii, insa abia in ultimii ani progresul stiintei a permis dezvoltarea unui mecanism mult mai eficient prin care pot fi descifrate gandurile consumatorilor: neuromarketingul.
Aceasta denumire se refera la folosirea tehnicilor dezvoltate de specialistii in neurostiinte si psihologie cognitiva pentru a analiza si intelege reactiile oamenilor la produse si promotii, ceea ce permite rafinarea eforturilor de marketing pentru a le face mai eficiente.
Printre instrumentele folosite in acest scop se numara scannerele cerebrale ce folosesc imagistica prin rezonanta magnetica (MRI), cu ajutorul carora se identifica partile creierului care reactioneaza la diferiti stimuli, si aparatele de electroencefalografie (EEG), ce masoara activitatea electrica a creierului.
Urmarind reactiile creierului la diferiti stimuli, cercetatorii pot descoperi mecanismele de marketing care au cele mai mari sanse sa duca la rezultatul dorit: vanzarea produsului. Pentru acest lucru, in paralel cu masuratorile EEG este folosit un aparat de eye-tracking, care permite identificarea exacta a stimulului ce produce reactia din acel moment.
De asemenea, unele companii de neuromarketing folosesc si senzori GSR (galvanic skin response) pentru a masura conductivitatea electrica a pielii, aceasta fiind un alt element ce ofera informatii despre reactia consumatorilor la diferitele mesaje comerciale.
18 septembrie 2013 10:24 |