Disneyland Paris, prima destinatie turistica privata din Europa, a pierdut 1 milion de vizitatori in 2013 |
||
Parcul de distractii Disneyland din Paris a pierdut in 2013 peste un milion de vizitatori, din cauza crizei care a afectat veniturile consumatorilor. Dupa ce in 2012 s-a inregistrat un numar record de vizitatori, in urma festivitatilor organizate cu prilejul implinirii a 20 de ani de la deschiderea Disneyland Paris, anul acesta, numarul de turisti a scazut pana la 14,9 milioane, pana la sfarsitul lunii septembrie. Cifra de afaceri a companiei Euro Disney a scazut prin urmare cu 1,1%, ajungand la 1,31 miliarde de euro. Pe de alta parte, Euro Disney si-a redus pierderea neta cu 25%, dar numai datorita refinantarii datoriilor, acordata de compania mama, Walt Disney Company. "Anul 2013 a fost dificil pentru industria turismului si a distractiilor din Europa", a precizat directorul general al Euro Disney, Philippe Gas. Gradul de frecventare a celor doua parcuri tematice Disneyland si Walt Disney Studio a scazut cu 7%, iar gradul de ocupare a hotelurilor s-a redus cu 4,7%, ajungand la 79,3%. Reducerea este mai ales o consecinta a scaderii numarului de vizitatori francezi (600.000), in special din zonele invecinate, dar si spanioli si italieni. Numarul cel mai mare de vizitatori straini a provenit din Marea Britanie, acestia reprezentand 14% din totalul clientilor, dupa francezi (51%) si germani. 7 noiembrie 2013 13:55 |