CNA recomanda televiziunilor sa difuzeze spoturi despre comportamentul adecvat in caz de cutremur |
||
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) recomanda televiziunilor sa difuzeze sapte spoturi animate care contin informatii referitoare la masurile ce trebuie sa fie adoptate si la comportamentul adecvat inainte de producerea, pe timpul si dupa manifestarea unui cutremur.
CNA a analizat, in sedinta de marti, o adresa primita de la Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU). Totodata, membrii CNA i-au audiat, marti, pe reprezentantii IGSU.
Potrivit adresei, pe fondul producerii, in ultima perioada, pe teritoriul Romaniei a unor cutremure de magnitudine redusa sau moderata au fost diseminate catre populatie informatii discordante cu privire la masurile si modul de comportare cu prilejul unui astfel de eveniment.
In acest context, Ministerul Afacerilor Interne, prin IGSU, si-a propus demararea unei campanii nationale de informare preventiva, intitulata "Nu tremur la cutremur", al carei obiectiv principal este constientizarea, informarea si pregatirea populatiei pentru a reactiona corect in situatia producerii unui cutremur.
Astfel, principalele materiale suport ale acestei actiuni sunt sapte spoturi animate care contin informatii referitoare la masurile care trebuie adoptate si comportamentul adecvat inainte de producerea, pe timpul si dupa manifestarea unei miscari seismice, in mai multe situatii: acasa, pe strada, la serviciu, la scoala si in spatii comerciale.
In vederea facilitarii difuzarii spoturilor, ca informatii de interes public, prin intermediul mass-media, IGSU a solicitat CNA sa sprijine campania prin emiterea unei recomandari in acest sens.
Astfel, CNA a decis sa recomande radiodifuzorilor sa difuzeze aceste spoturi in regim noncomercial, in categoria mesajelor de interes public.
27 ianuarie 2015 12:19 |