CIAS: Conditiile meteo, factor important care a dus la producerea accidentului din Apuseni |
||
Un factor important care a dus la producerea accidentului din muntii Apuseni in urma caruia au murit doua persoane a fost reprezentat de conditiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului, arata Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS).
Pe de alta parte, urmare a accidentului din Apuseni, comisia de investigatie a CIAS nu a identificat, in prezent, necesitatea niciunei recomandari imediate privind siguranta aviatiei civile, urmand ca, in momentul emiterii raportului final, in functie de concluziile la care va ajunge comisia de investigatie, sa se emita si recomandari, "cu scopul evitarii, pe cat posibil, a producerii unor evenimente similare", se mai arata intr-un comunicat de vineri.
Potrivit sursei citate, in cele 30 de zile care s-au scurs de la data producerii acestui accident aviatic, s-au cules date si informatii, s-au efectuat teste si discutii cu martorii.
Conform sursei citate, din analiza primara a datelor a reiesit ca aeronava detinea certificatul de navigabilitate in termen de valabilitate si ca sistemul ELT, tip ARTEX C406-2, a fost montat pe aeronava YR-BNP in aprilie 2007.
In ceea ce priveste sistemul ELT al aeronavei, mentioneaza reprezentantii CIAS, s-a constatat ca antena fir responsabila cu emiterea semnalului de 406,025 MHz era rupta de la baza acesteia, iar firul rupt al antenei nu a fost gasit la locul accidentului. De asemenea, comisia a constatat ca LED-ul transmitatorului se aprindea intermitent, semn ca acesta era activat.
Parchetul ICCJ a dispus, miercuri, in cazul accidentului aviatic din Apuseni, inceperea urmaririi penale pentru infractiunile de ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa si neglijenta in serviciu, neluare si nerespectare a masurilor legale de securitate si sanatate in munca, precum si pentru incalcarea de catre personalul aeronautic civil a indatoririlor de serviciu.
21 februarie 2014 19:23 |