Charlie Hebdo, la un an de la atacurile teroriste. Cine apare pe coperta |
||
In ajunul implinirii unui an de la atacul terorist produs la Paris impotriva redactiei saptamanalului satiric Charlie Hebdo, publicatia demonstreaza ca si-a pastrat spiritul provocator la un nivel ridicat, dupa cum se poate observa dintr-un numar special publicat miercuri, conform AFP. Intr-un tiraj de 1 milion de exemplare, acest numar revine la filonul anticlerical reprezentativ pentru identitatea revistei, publicand pe prima pagina caricatura unui Dumnezeu cu barba, cu privirea furioasa, roba insangerata si un Kalasnikov in spate, insotit de titlul "Un an mai tarziu, asasinul inca in libertate". "Charlie a fost mereu o publicatie de lupta, insa o lupta distractiva, deconectanta!", a declarat pentru AFP desenatorul Riss, directorul saptamanalului, supravietuitor al masacrului soldat cu moartea a 12 dintre colegii sai. "Charlie Hebdo nu face niciun compromis", observa si cotidianul Le Parisien. "Indiferent daca ne place sau nu, ei sunt 'Charlie'!" (...) La un an dupa crima din 7 ianuarie putem sa fim siguri de un lucru: impotriva tuturor bigotilor, fanaticilor, ingenunchiatilor, conformistilor si dogmaticilor, Charlie traieste" constata si directorul Libération, Laurent Joffrin, al carui ziar a gazduit redactia Charlie Hebdo dupa atac. Insa acest ateism provocator nu este gustat de toata lumea, mai ales ca Dumnezeul din caricatura de pe prima pagina prezinta si insemnul crestin al "Ochiului atoatevazator". Publicatia Vaticanului, l'Osservatore Romano, a deplans inca de marti faptul ca "in spatele drapelului inselator al unei laicitati fara compromisuri", saptamanalul omite sa mentioneze faptul ca numerosi lideri religiosi au condamnat violenta in numele religiei. Presedintele Consiliului musulmanilor din Franta, Anouar Kbibech, s-a declarat "ranit" de aceasta caricatura care "ii vizeaza pe toti credinciosii, indiferent de religie". Publicarea acestui numar special nu a dus la formarea de cozi la chioscurile de ziare asa cum s-a intamplat cu numarul publicat imediat dupa atacul terorist asupra redactiei, care s-a vandut in peste 7,5 milioane de exemplare si a impus in constiinta colectiva sloganul 'Je suis Charlie!'. 6 ianuarie 2016 16:27 |